Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 29 marca 2024, 10:05

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 grudnia 2010, 16:05 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 26 grudnia 2010, 17:46
Posty: 12
Dzięki? I następne pytanie: Jak sprawdzę czy to silnik 600cm czy 700cm ?
Tak na marginesie jestem pod wrażeniem waszej wiedzy na temat tych samochodów.

Jeżeli ktoś będzie potrzebował to mogę zeskanować coś z książki EKSPLATACJA I OBSŁUGA SAMOCHODÓW DKW F7 I F8 ORAZ IFA F8 I F9 z 1955 roku, wydanie II, bo wczoraj doniósł mi ją poprzedni właściciel-niestety nie znalazł dowodu rej.

Po Nowym Roku będę prubował odpalić moją dekawkę, a dopiero potem zdecyduję w którą stronę iść z rekonstrukcjom. Narazie stoi przykryta w moim garażu-brak czasu i w sumie odkrywałem ją tylko po to by sprawdzać szczegóły podane przez was na forum celem ustalenia CO posiadam.

Pozdrowienia dla wszystkich.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 grudnia 2010, 17:28 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Tą książkę chyba już każdy z nas ma. Ja mam dwa wydania z 1952 i 1955 roku.
Posiadam też oryginalną wydaną w j. niemieckim z 1953 roku.

Bolek zrób zdjęcia silnika i podeślij. Na głowicy może być "odlana" pojemność. Sprawdź dobrze.

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 grudnia 2010, 22:37 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
Z tego co wiem 600 były (tak jak pisaliście) stosowane do tańszych wersji DKW czyli do Reichsklasse i Reichsklasse Spezial. I co za tym idzie te silniki nie posiadały "wolnego koła" - więc trzeba sprawdzić czy takie ustrojstwo jest przy silniku. Nagminnie wkładano do tych dekawek właśnie silniki 700 z "wolnym kołem" ze względu na komfort jazdy. Bardzo często nie było w tych modyfikowanych samochodach "wajchy" do przełączania wolnego koła w kabinie (robiono to ręcznie podnosząc lewą maskę)


Załączniki:
Komentarz: Silnik 700cm z widocznym wolnym kołem
IMG_4061 [800x600].jpg
IMG_4061 [800x600].jpg [ 73.8 KiB | Przeglądany 5808 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 grudnia 2010, 04:49 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Bolek pamiętaj o mieszance (wg. oryginalne instrukcji):
(...) auf 5 Ltr. Benzin 0,2 Ltr. Ol und 20 ccm Desolite.
Generalnie mieszanka 1:25 czyli na 1 litr oleju 25 litrów benzyny.

Adam: wg. oryginalnej instrukcji obsługi DKW F8 w wersji Reichsklasse miała montowane tylko silniki 589 (600tki).
Natomiast Meisterklasse, Luxus-Cabrio i Lieferwagen silniki o pojemności 690 (700tki).
Twoja wersja nie ma opcji wolnego koła. Masz zły silnik.

Przy okazji renowacji silnika polecam "szkiełkowanie" odpowiednim ścierniwem. Testowałem na aluminiowej głowicy motocyklowej. Rewelacja!
Tutaj macie wszystko na temat http://www.herubin.pl/

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 grudnia 2010, 08:20 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Gregory czy ty rzeczywiście dodajesz Desolite do mieszanki?

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 grudnia 2010, 10:54 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Póki co używam ręczno-nożnego napędu.
Pcham, ciągnę z garażu i do garażu.
Łącznie pokonałem odległość 19 metrów.

:lol: :lol: :lol:

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 grudnia 2010, 11:07 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
OK. :) Masz rację ...

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 grudnia 2010, 13:44 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
Gregory pisze:
Twoja wersja nie ma opcji wolnego koła. Masz zły silnik.


Adams pisze:
....tańszych wersji DKW czyli do Reichsklasse i Reichsklasse Spezial. I co za tym idzie te silniki nie posiadały "wolnego koła" ...


Zgadza się, tak jak pisałem. Mam drugi oryginalny bez wolnego koła tylko zastanawiam się który zamontować a który sprzedać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 grudnia 2010, 14:55 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Oczywiście, że BEZ WOLNEGO KOŁA (oryginał).

U mnie brakowało dźwigni wolnego kola, którą już nabyłem. Mam też 3 silniki 700tki z wolnym kołem.
Chyba zdecyduję się na rozwiercenie i tulejowanie otworu na śrubę mocującą silnik/skrzynię do ramy.
Zauważyłem, że to był słaby punkt konstrukcyjny silnika DKW (mowa o modelu F7). Potem to zmieniono.
Do remontu silnika będzie potrzebna prasa. Młotkiem też "można" ale ja "nie potrafię".

;)

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY