Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 17 listopada 2018, 08:48

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 listopada 2011, 19:34 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 12 listopada 2011, 10:21
Posty: 21
Co wiecie Panowie o wadzie? dekawek i petek polegającej na wycieraniu w obudowie sprzęgła dziury od strony wewnętrznej przy przegubie metalowo-gumowym wychodzącym z obudowy mechanizmu różnicowego. Wszystkie używane obudowy jakie mam w mojej kolekcji są spawane w tym miejscu. Czy jest na to jakiś patent??Nadmieniam,że gumy mam nowe ,na nowych zrobiłem już 500 km i w komorze silnika już widzę opiłki aluminium i tylko czekać kiedy wytrę dziurę w obudowie sprzęgła. Jakie przebiegi a'propo robicie rocznie? W tym roku przejechałem tylko 3000 km , w ub. 5500km petką na skrzyni z wolnym przełożeniem od dkw w mechaniźmie różnicowym(okazało się to podczas remontu po 8000 km przbiegu). Z awarii przez 16 miesięcy (8000km) miałem
1.kapeć
2.cewka (złomowa syrenowska 12v) ,założyłem nowe od MZ ,mam oryginalne w obudowie,mają przebicie....
3.fajka na świecy(drucik sprężynowy za słaby)-wymiana na nową
4.regler- spalił się oryginał po urwaniu łba śruby mocującej ebonitowy szczotkotrzymacz w statorze dynastartera
po wymianie śruby,uchwytu,szczotki, regler ostatni oryginał z zapasów też się spalił. Ostatecznie moja petka jeździ i ładuje z reglerem od Ursusa C-330,właśnie po roku jazdy w ub.tygodniu styki się wypaliły oraz jedna z cewek lektromagnesu- założyłem nowy(tylko prod. Pl,rzemiosło,3 sztuki chińskie wszystkie nowe z Agromy niesprawne)
polecam dekawkowiczom nieoryginalnym w elektryce z dynastarterem na 12V od petek,nie przekraczajcie 13,5V bo mogą się uszkodzić uzwojenia wirnika- a"propo gdzie można naprawić lub kupić nowy do dkw lub p70??Ozłocę...
5.sprężynka guzika rozruchowego pękła- wymiana na nowy guziczek(ze starych zapasów Dziadka)
6.wyskakiwała linka tylnego hamulca na wybojach z uchwytu w ramie
7.zgubiłem korek oryginalny od chłodnicy w drodze z Lublina do Warszawy()zrobiłem nowy z rękawiczki chirurgicznej),oczywiście mam zapasowy
8.urwała się stara linka prędkościomierza, zrobiliśmy nową
9.pękła chłodnica w okolicy króćca górnego -ponowne lutowanie w innej firmie
10.tłumik wymagał dospawania po obu stronach(nowy z kwaśniaka na wzór dobrego oryginału) po 1000-2000km
11.lusterko wewnętrzne ciągle opadało(kulka sie wyrobiła)- naprawiono
12.wszystkie śruby w drewnie wymagały dokręcenia- to normalne po takim przebiegu
13.pękła jedna z aluminiowych listewek w ramce drzwi przy szybce trójkątnej
14.przeciekał kranik paliwa-doszczelniono
15.wyskoczyła prowadnica zębatki przekładni kierowniczej z szyny i ciężko się czasem skręcało w prawo....
16.w niedzielę po 100km wycieczce do Kazimierza zgubiłem(pękła) chyba chińska kurza łapka na wydechu...
17.jazda super,nigdy przez 8000 km nie zawiódł mnie mój super 53-leni samochodzik,żadna z "awarii" nie uniemożliwiła mi jazdy,wiozłem nawet ślub znajomych bez ładowania(deszcz,dmuchawa,etc. 50km),zawsze gdy wyjeżdżam z domu petką zostawiam klucze i dow. rej. od tzw.cywilnego auta aby mógł ktoś po mnie przyjechać holować.Skorzystałem z tego dopiero po 8000kmW końcu jazda zabytkiem na tym polega,że nigdy nie wiemy kiedy i co padnie..
Mam 2 bloki 600ccm do DKW , mogę się wymienić na jakieś inne części....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 listopada 2011, 16:40 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 316
petka pisze:
na wycieraniu w obudowie sprzęgła dziury od strony wewnętrznej przy przegubie metalowo-gumowym

Z tego co się dowiedziałem przypadłość ta jest spowodowana złym stanem przegubów gumowych. Konstrukcyjnie też jest to niedopracowane - powinni zastosować większe odległości tych podzespołów, ale tego nie zmienimy. Trzeba po prostu dbać o gumy.

Gregory pisze:
Adam: wg. oryginalnej instrukcji obsługi DKW F8 w wersji Reichsklasse miała montowane tylko silniki 589 (600tki).
Natomiast Meisterklasse, Luxus-Cabrio i Lieferwagen silniki o pojemności 690 (700tki).
Twoja wersja nie ma opcji wolnego koła. Masz zły silnik.

DKW F7 Reichsklasse Spezial - taka wersja nadwozia będzie u mnie i tam montowano silniki 700 z wolnym kołem.

petka pisze:
regler ostatni oryginał z zapasów też się spalił

Tak jak pisałem wcześniej proponuję elektronikę
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2011, 07:31 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 12 listopada 2011, 10:21
Posty: 21
Dzięki,proszę o namiary producenta,ja potrzebuję do petki 12V, a do dykty oczywiście zamówię taki jak na fotce.
Gumy mam nowe i niestety trą,wyjmujemy cały zespół napędowy i coś wymyślimy......


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2011, 20:19 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dołaczam się do zapytania - ja w tym sezonie straciłem dwa reglery :(
Czy to nie jest podobne do regulatora jaki był kiedyś dostępny do trabanta?

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2011, 21:06 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 316
Tak to regulator z trabanta, zakupiłem go na aukcji od posiadacza trabanta. O producencie podobnych urządzeń nie słyszałem. Jest sporo na aukcjach ale do motocykli, a te nie wiadomo czy są na tyle "mocne" by nadały się do samochodu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2011, 19:39 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 12 listopada 2011, 10:21
Posty: 21
Mpżna zrobić na zamówienie,rozmawiałem kiedyś nt. tego z elektronikiem,namierzyłem go przez net,znajdę namiary.Mam wiadro reglerów na 6V od motocykli lub trabantów w oryginalnych aluminiowych obudowach jak w P70, ta tabliczkach jest napisane 6V 150W,jak wgłębię się w temat dynastartera dykty podzielę się nabytą wiedzą....Aktualnie służę radami jak odrestaurować P70 w oryginale.Myślę,że podobnie jak petka będzie się prowadzić dekawka,przed chwilą przywiozłem przednie błotniki i kierownicę,powoli kompletuję złom,który kiedyś stanie się "nowym"starym autem.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2011, 18:39 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 316
Co do wycierania obudowy przez przeguby to sprawdziłem na 2 silnikach. 700 ma otarcia natomiast 600 nie.
Załącznik:
Komentarz: Widok silnika 600 i brak otarć.
IMG_7900.JPG
IMG_7900.JPG [ 78.94 KiB | Przeglądany 2680 razy ]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 listopada 2013, 17:51 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 06 sierpnia 2013, 07:36
Posty: 28
Lokalizacja: warszawa
odnośnie obcierania przegubu o obudowę , to zaobserwowałem że dzieje sie tak w momencie gdy są zuzyte przeguby gumowe ale zuzywaja się one gdy nie sprawny jest amortyzator z lewej strony ;) więc sprawny amortyzator to podstawa :D gdyż to on odpowiada za nadmierne wychylenia półosi która pociąga za sobą elementy przegubów a dzieje sie tak gdy na niesprawnych amortyzatorach jedziemy po nierównej drodze

_________________
DKW F5 1935 , MIELE 98 1937 , Audi 100 c2 sedan 4door 1979, 2door 1979,avant 1981 , cabrio 1979


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sierpnia 2014, 20:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Zadam takie pytanko:
Otóż poszukuję rozwiązań związanych z regulatorem napięcia. Posiadam instalację 12V w mojej dekawce (od Niemca jak sprowadzałem dyna to powiedział że na tym lepiej będzie działać i silnik pięknie kręci) problem pojawił się bowiem mechaniczny regulator który posiadałem się spalił (spalił sie jeden ze styków). Jakie macie doświadczenia związane z regulatorami, może elektronik jakiś? A jeśli tak to na ile Watt szukać? Za dużo to obciąży nazbyt prądnice, za słabe nie doładuje akumulatora przy włączonym oświetleniu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2014, 17:01 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 316
Takiego zamontuj, pewnie wytrzyma sporo..
http://allegro.pl/regulator-napiecia-12 ... 76319.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY