Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V http://www.autounion.pl/forum/ |
|
Usterki silników DKW/IFA i pochodnych http://www.autounion.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=230 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | petka [ 14 listopada 2011, 19:34 ] |
Tytuł: | Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
Co wiecie Panowie o wadzie? dekawek i petek polegającej na wycieraniu w obudowie sprzęgła dziury od strony wewnętrznej przy przegubie metalowo-gumowym wychodzącym z obudowy mechanizmu różnicowego. Wszystkie używane obudowy jakie mam w mojej kolekcji są spawane w tym miejscu. Czy jest na to jakiś patent??Nadmieniam,że gumy mam nowe ,na nowych zrobiłem już 500 km i w komorze silnika już widzę opiłki aluminium i tylko czekać kiedy wytrę dziurę w obudowie sprzęgła. Jakie przebiegi a'propo robicie rocznie? W tym roku przejechałem tylko 3000 km , w ub. 5500km petką na skrzyni z wolnym przełożeniem od dkw w mechaniźmie różnicowym(okazało się to podczas remontu po 8000 km przbiegu). Z awarii przez 16 miesięcy (8000km) miałem 1.kapeć 2.cewka (złomowa syrenowska 12v) ,założyłem nowe od MZ ,mam oryginalne w obudowie,mają przebicie.... 3.fajka na świecy(drucik sprężynowy za słaby)-wymiana na nową 4.regler- spalił się oryginał po urwaniu łba śruby mocującej ebonitowy szczotkotrzymacz w statorze dynastartera po wymianie śruby,uchwytu,szczotki, regler ostatni oryginał z zapasów też się spalił. Ostatecznie moja petka jeździ i ładuje z reglerem od Ursusa C-330,właśnie po roku jazdy w ub.tygodniu styki się wypaliły oraz jedna z cewek lektromagnesu- założyłem nowy(tylko prod. Pl,rzemiosło,3 sztuki chińskie wszystkie nowe z Agromy niesprawne) polecam dekawkowiczom nieoryginalnym w elektryce z dynastarterem na 12V od petek,nie przekraczajcie 13,5V bo mogą się uszkodzić uzwojenia wirnika- a"propo gdzie można naprawić lub kupić nowy do dkw lub p70??Ozłocę... 5.sprężynka guzika rozruchowego pękła- wymiana na nowy guziczek(ze starych zapasów Dziadka) 6.wyskakiwała linka tylnego hamulca na wybojach z uchwytu w ramie 7.zgubiłem korek oryginalny od chłodnicy w drodze z Lublina do Warszawy()zrobiłem nowy z rękawiczki chirurgicznej),oczywiście mam zapasowy 8.urwała się stara linka prędkościomierza, zrobiliśmy nową 9.pękła chłodnica w okolicy króćca górnego -ponowne lutowanie w innej firmie 10.tłumik wymagał dospawania po obu stronach(nowy z kwaśniaka na wzór dobrego oryginału) po 1000-2000km 11.lusterko wewnętrzne ciągle opadało(kulka sie wyrobiła)- naprawiono 12.wszystkie śruby w drewnie wymagały dokręcenia- to normalne po takim przebiegu 13.pękła jedna z aluminiowych listewek w ramce drzwi przy szybce trójkątnej 14.przeciekał kranik paliwa-doszczelniono 15.wyskoczyła prowadnica zębatki przekładni kierowniczej z szyny i ciężko się czasem skręcało w prawo.... 16.w niedzielę po 100km wycieczce do Kazimierza zgubiłem(pękła) chyba chińska kurza łapka na wydechu... 17.jazda super,nigdy przez 8000 km nie zawiódł mnie mój super 53-leni samochodzik,żadna z "awarii" nie uniemożliwiła mi jazdy,wiozłem nawet ślub znajomych bez ładowania(deszcz,dmuchawa,etc. 50km),zawsze gdy wyjeżdżam z domu petką zostawiam klucze i dow. rej. od tzw.cywilnego auta aby mógł ktoś po mnie przyjechać holować.Skorzystałem z tego dopiero po 8000kmW końcu jazda zabytkiem na tym polega,że nigdy nie wiemy kiedy i co padnie.. Mam 2 bloki 600ccm do DKW , mogę się wymienić na jakieś inne części.... |
Autor: | Adams [ 16 listopada 2011, 16:40 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 600cm czy 700cm ? |
petka pisze: na wycieraniu w obudowie sprzęgła dziury od strony wewnętrznej przy przegubie metalowo-gumowym Z tego co się dowiedziałem przypadłość ta jest spowodowana złym stanem przegubów gumowych. Konstrukcyjnie też jest to niedopracowane - powinni zastosować większe odległości tych podzespołów, ale tego nie zmienimy. Trzeba po prostu dbać o gumy. Gregory pisze: Adam: wg. oryginalnej instrukcji obsługi DKW F8 w wersji Reichsklasse miała montowane tylko silniki 589 (600tki). Natomiast Meisterklasse, Luxus-Cabrio i Lieferwagen silniki o pojemności 690 (700tki). Twoja wersja nie ma opcji wolnego koła. Masz zły silnik. DKW F7 Reichsklasse Spezial - taka wersja nadwozia będzie u mnie i tam montowano silniki 700 z wolnym kołem. petka pisze: regler ostatni oryginał z zapasów też się spalił Tak jak pisałem wcześniej proponuję elektronikę |
Autor: | petka [ 17 listopada 2011, 07:31 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 600cm czy 700cm ? |
Dzięki,proszę o namiary producenta,ja potrzebuję do petki 12V, a do dykty oczywiście zamówię taki jak na fotce. Gumy mam nowe i niestety trą,wyjmujemy cały zespół napędowy i coś wymyślimy...... |
Autor: | SBG [ 17 listopada 2011, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
Dołaczam się do zapytania - ja w tym sezonie straciłem dwa reglery Czy to nie jest podobne do regulatora jaki był kiedyś dostępny do trabanta? |
Autor: | Adams [ 17 listopada 2011, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
Tak to regulator z trabanta, zakupiłem go na aukcji od posiadacza trabanta. O producencie podobnych urządzeń nie słyszałem. Jest sporo na aukcjach ale do motocykli, a te nie wiadomo czy są na tyle "mocne" by nadały się do samochodu. |
Autor: | petka [ 18 listopada 2011, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
Mpżna zrobić na zamówienie,rozmawiałem kiedyś nt. tego z elektronikiem,namierzyłem go przez net,znajdę namiary.Mam wiadro reglerów na 6V od motocykli lub trabantów w oryginalnych aluminiowych obudowach jak w P70, ta tabliczkach jest napisane 6V 150W,jak wgłębię się w temat dynastartera dykty podzielę się nabytą wiedzą....Aktualnie służę radami jak odrestaurować P70 w oryginale.Myślę,że podobnie jak petka będzie się prowadzić dekawka,przed chwilą przywiozłem przednie błotniki i kierownicę,powoli kompletuję złom,który kiedyś stanie się "nowym"starym autem..... |
Autor: | Adams [ 29 listopada 2011, 18:39 ] |
Tytuł: | Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
Co do wycierania obudowy przez przeguby to sprawdziłem na 2 silnikach. 700 ma otarcia natomiast 600 nie. Załącznik:
Komentarz: Widok silnika 600 i brak otarć.
IMG_7900.JPG [ 78.94 KiB | Przeglądany 13063 razy ] |
Autor: | avant1981 [ 06 listopada 2013, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
odnośnie obcierania przegubu o obudowę , to zaobserwowałem że dzieje sie tak w momencie gdy są zuzyte przeguby gumowe ale zuzywaja się one gdy nie sprawny jest amortyzator z lewej strony więc sprawny amortyzator to podstawa gdyż to on odpowiada za nadmierne wychylenia półosi która pociąga za sobą elementy przegubów a dzieje sie tak gdy na niesprawnych amortyzatorach jedziemy po nierównej drodze |
Autor: | Azun [ 04 sierpnia 2014, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
Zadam takie pytanko: Otóż poszukuję rozwiązań związanych z regulatorem napięcia. Posiadam instalację 12V w mojej dekawce (od Niemca jak sprowadzałem dyna to powiedział że na tym lepiej będzie działać i silnik pięknie kręci) problem pojawił się bowiem mechaniczny regulator który posiadałem się spalił (spalił sie jeden ze styków). Jakie macie doświadczenia związane z regulatorami, może elektronik jakiś? A jeśli tak to na ile Watt szukać? Za dużo to obciąży nazbyt prądnice, za słabe nie doładuje akumulatora przy włączonym oświetleniu. |
Autor: | Adams [ 08 sierpnia 2014, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych |
Takiego zamontuj, pewnie wytrzyma sporo.. http://allegro.pl/regulator-napiecia-12 ... 76319.html |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |