Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V
http://www.autounion.pl/forum/

Usterki silników DKW/IFA i pochodnych
http://www.autounion.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=230
Strona 1 z 2

Autor:  petka [ 14 listopada 2011, 19:34 ]
Tytuł:  Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

Co wiecie Panowie o wadzie? dekawek i petek polegającej na wycieraniu w obudowie sprzęgła dziury od strony wewnętrznej przy przegubie metalowo-gumowym wychodzącym z obudowy mechanizmu różnicowego. Wszystkie używane obudowy jakie mam w mojej kolekcji są spawane w tym miejscu. Czy jest na to jakiś patent??Nadmieniam,że gumy mam nowe ,na nowych zrobiłem już 500 km i w komorze silnika już widzę opiłki aluminium i tylko czekać kiedy wytrę dziurę w obudowie sprzęgła. Jakie przebiegi a'propo robicie rocznie? W tym roku przejechałem tylko 3000 km , w ub. 5500km petką na skrzyni z wolnym przełożeniem od dkw w mechaniźmie różnicowym(okazało się to podczas remontu po 8000 km przbiegu). Z awarii przez 16 miesięcy (8000km) miałem
1.kapeć
2.cewka (złomowa syrenowska 12v) ,założyłem nowe od MZ ,mam oryginalne w obudowie,mają przebicie....
3.fajka na świecy(drucik sprężynowy za słaby)-wymiana na nową
4.regler- spalił się oryginał po urwaniu łba śruby mocującej ebonitowy szczotkotrzymacz w statorze dynastartera
po wymianie śruby,uchwytu,szczotki, regler ostatni oryginał z zapasów też się spalił. Ostatecznie moja petka jeździ i ładuje z reglerem od Ursusa C-330,właśnie po roku jazdy w ub.tygodniu styki się wypaliły oraz jedna z cewek lektromagnesu- założyłem nowy(tylko prod. Pl,rzemiosło,3 sztuki chińskie wszystkie nowe z Agromy niesprawne)
polecam dekawkowiczom nieoryginalnym w elektryce z dynastarterem na 12V od petek,nie przekraczajcie 13,5V bo mogą się uszkodzić uzwojenia wirnika- a"propo gdzie można naprawić lub kupić nowy do dkw lub p70??Ozłocę...
5.sprężynka guzika rozruchowego pękła- wymiana na nowy guziczek(ze starych zapasów Dziadka)
6.wyskakiwała linka tylnego hamulca na wybojach z uchwytu w ramie
7.zgubiłem korek oryginalny od chłodnicy w drodze z Lublina do Warszawy()zrobiłem nowy z rękawiczki chirurgicznej),oczywiście mam zapasowy
8.urwała się stara linka prędkościomierza, zrobiliśmy nową
9.pękła chłodnica w okolicy króćca górnego -ponowne lutowanie w innej firmie
10.tłumik wymagał dospawania po obu stronach(nowy z kwaśniaka na wzór dobrego oryginału) po 1000-2000km
11.lusterko wewnętrzne ciągle opadało(kulka sie wyrobiła)- naprawiono
12.wszystkie śruby w drewnie wymagały dokręcenia- to normalne po takim przebiegu
13.pękła jedna z aluminiowych listewek w ramce drzwi przy szybce trójkątnej
14.przeciekał kranik paliwa-doszczelniono
15.wyskoczyła prowadnica zębatki przekładni kierowniczej z szyny i ciężko się czasem skręcało w prawo....
16.w niedzielę po 100km wycieczce do Kazimierza zgubiłem(pękła) chyba chińska kurza łapka na wydechu...
17.jazda super,nigdy przez 8000 km nie zawiódł mnie mój super 53-leni samochodzik,żadna z "awarii" nie uniemożliwiła mi jazdy,wiozłem nawet ślub znajomych bez ładowania(deszcz,dmuchawa,etc. 50km),zawsze gdy wyjeżdżam z domu petką zostawiam klucze i dow. rej. od tzw.cywilnego auta aby mógł ktoś po mnie przyjechać holować.Skorzystałem z tego dopiero po 8000kmW końcu jazda zabytkiem na tym polega,że nigdy nie wiemy kiedy i co padnie..
Mam 2 bloki 600ccm do DKW , mogę się wymienić na jakieś inne części....

Autor:  Adams [ 16 listopada 2011, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Silnik 600cm czy 700cm ?

petka pisze:
na wycieraniu w obudowie sprzęgła dziury od strony wewnętrznej przy przegubie metalowo-gumowym

Z tego co się dowiedziałem przypadłość ta jest spowodowana złym stanem przegubów gumowych. Konstrukcyjnie też jest to niedopracowane - powinni zastosować większe odległości tych podzespołów, ale tego nie zmienimy. Trzeba po prostu dbać o gumy.

Gregory pisze:
Adam: wg. oryginalnej instrukcji obsługi DKW F8 w wersji Reichsklasse miała montowane tylko silniki 589 (600tki).
Natomiast Meisterklasse, Luxus-Cabrio i Lieferwagen silniki o pojemności 690 (700tki).
Twoja wersja nie ma opcji wolnego koła. Masz zły silnik.

DKW F7 Reichsklasse Spezial - taka wersja nadwozia będzie u mnie i tam montowano silniki 700 z wolnym kołem.

petka pisze:
regler ostatni oryginał z zapasów też się spalił

Tak jak pisałem wcześniej proponuję elektronikę
Obrazek

Autor:  petka [ 17 listopada 2011, 07:31 ]
Tytuł:  Re: Silnik 600cm czy 700cm ?

Dzięki,proszę o namiary producenta,ja potrzebuję do petki 12V, a do dykty oczywiście zamówię taki jak na fotce.
Gumy mam nowe i niestety trą,wyjmujemy cały zespół napędowy i coś wymyślimy......

Autor:  SBG [ 17 listopada 2011, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

Dołaczam się do zapytania - ja w tym sezonie straciłem dwa reglery :(
Czy to nie jest podobne do regulatora jaki był kiedyś dostępny do trabanta?

Autor:  Adams [ 17 listopada 2011, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

Tak to regulator z trabanta, zakupiłem go na aukcji od posiadacza trabanta. O producencie podobnych urządzeń nie słyszałem. Jest sporo na aukcjach ale do motocykli, a te nie wiadomo czy są na tyle "mocne" by nadały się do samochodu.

Autor:  petka [ 18 listopada 2011, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

Mpżna zrobić na zamówienie,rozmawiałem kiedyś nt. tego z elektronikiem,namierzyłem go przez net,znajdę namiary.Mam wiadro reglerów na 6V od motocykli lub trabantów w oryginalnych aluminiowych obudowach jak w P70, ta tabliczkach jest napisane 6V 150W,jak wgłębię się w temat dynastartera dykty podzielę się nabytą wiedzą....Aktualnie służę radami jak odrestaurować P70 w oryginale.Myślę,że podobnie jak petka będzie się prowadzić dekawka,przed chwilą przywiozłem przednie błotniki i kierownicę,powoli kompletuję złom,który kiedyś stanie się "nowym"starym autem.....

Autor:  Adams [ 29 listopada 2011, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

Co do wycierania obudowy przez przeguby to sprawdziłem na 2 silnikach. 700 ma otarcia natomiast 600 nie.
Załącznik:
Komentarz: Widok silnika 600 i brak otarć.
IMG_7900.JPG
IMG_7900.JPG [ 78.94 KiB | Przeglądany 13063 razy ]

Autor:  avant1981 [ 06 listopada 2013, 17:51 ]
Tytuł:  Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

odnośnie obcierania przegubu o obudowę , to zaobserwowałem że dzieje sie tak w momencie gdy są zuzyte przeguby gumowe ale zuzywaja się one gdy nie sprawny jest amortyzator z lewej strony ;) więc sprawny amortyzator to podstawa :D gdyż to on odpowiada za nadmierne wychylenia półosi która pociąga za sobą elementy przegubów a dzieje sie tak gdy na niesprawnych amortyzatorach jedziemy po nierównej drodze

Autor:  Azun [ 04 sierpnia 2014, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

Zadam takie pytanko:
Otóż poszukuję rozwiązań związanych z regulatorem napięcia. Posiadam instalację 12V w mojej dekawce (od Niemca jak sprowadzałem dyna to powiedział że na tym lepiej będzie działać i silnik pięknie kręci) problem pojawił się bowiem mechaniczny regulator który posiadałem się spalił (spalił sie jeden ze styków). Jakie macie doświadczenia związane z regulatorami, może elektronik jakiś? A jeśli tak to na ile Watt szukać? Za dużo to obciąży nazbyt prądnice, za słabe nie doładuje akumulatora przy włączonym oświetleniu.

Autor:  Adams [ 08 sierpnia 2014, 17:01 ]
Tytuł:  Re: Usterki silników DKW/IFA i pochodnych

Takiego zamontuj, pewnie wytrzyma sporo..
http://allegro.pl/regulator-napiecia-12 ... 76319.html

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/