Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:34

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 26 grudnia 2010, 20:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Dawno nie informowałem o postępach prac nad Dekawką, no ale studia zbytnio nie pomagają w pracy.
Oto póki co zdjęcia zrobionego podwozia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam pytania do starszych renowatorów:
Jakie powinny być kąty w zawieszeniu?

oraz kolejne:
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów ma może jakiś dostęp do stelaża dachu? Aby móc go zwymiarować lub dorobić lub cokolwiek?
Bowiem nie chcę robić fuszerki a jak robić to robić raz a dobrze..

pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2010, 20:58 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Bardzo ładnie. Proszę więcej zdjęć lepszej jakości :)

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2010, 22:37 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
No extra poszło, gratulacje. Co do kątów to pewnie chodzi Ci o kąt pochylenia koła i zbieżność. Kąta pochylenia chyba sie nie ustawia, natomiast zbieżność można ustawić w warsztacie (ja zrobiłem to po chłopsku ustawiłem wszystkie 4 koła równo a potem zrobilem zbieżność kół po równo dla każdego). Ważne jest również ustawienie tylnej osi w stosunku do ramy, Jak to ustawiłeś?

Nasz wozy nie będą jeździć szybko więc chyba to nie jest aż takie ważne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2010, 09:04 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Takie i inne ustawienia są dokładnie opisane w oryginalnej "serwisówce" do DKW F7 :!:

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2010, 11:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Aktualnie lepszych zdjęć nie mam, bowiem autko stoi w warsztacie. Ale jak się uda zrobić lepsze to wrzucę.

Co do kątów to z książki serwisowej znalazłem informację odnośnie pochylenia poprzecznego koła oraz zbieżność.
Jednak nie znalazłem informacji na temat pochylenia sworznia zwrotnicy. Albo za słabo się wczytałem jeszcze.

Adams, to się tylko wydaje że nie ma różnicy w ustawieniach. Ale wiem, po przejażdżce źle ustawionymi zbieżnościami i kątami w motorze z koszem, że przyjemność z jazdy jest zerowa. Z pojazdem trzeba walczyć aby jechał tam gdzie chcemy a najmniejsza nieuwaga może powodować zmianę kursu. Jednak jak zauważyłem to kwestia przyzwyczajenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 grudnia 2010, 21:54 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
Co do w/w ustawień to chyba sprawa wygląda inaczej jeżeli chodzi o F7 i F8.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2012, 11:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich po dość długiej przerwie jaką miałem.

Odnośnie rekonstrukcji mego egzemplarza na samym początku już poproszę o wyrozumiałość, albowiem w dalszej części zauważycie moje zażenowanie oraz rozpacz z powodu zaistniałej sytuacji.

Otóż powierzyłem blacharkę niejakiemu Gerardhardcore (Gerard Cierpiszewski) z Mławy (znalazłem go w internecie i po portfolio wyglądał na człowieka co wykonuje dobrze powierzone prace. Dodatkowe rozmowy również wyglądały profesjonalnie, umowa o dzieło itp.)

Początkowo rekonstrukcję wykonywał zgodnie z moimi wytycznymi. Jednak w pewnym momencie wszystko zaczęło się sypać w sposób lawinowy. I tak po ponad dwóch latach(!!) straciłem większość oryginalnej karoserii, bowiem jak się okazało oryginały wywiezione zostały na złom. Ściany działowej z podszybiem, oraz półką na zbiornik paliwa nie mam wcale, to co ten człowiek usiłował zrobić nijak nie trzyma wymiarów. Z oryginalnych płatów drzwi ostał mi się cudem jeden, zaś dorobione przez niego odbiegają od wzorca na podstawie którego ponoć robił. Tył samochodu niby oryginalny a jednak zniszczony (błotniki które wcześniej ładnie się chowały całkowicie, zaczęły wystawać poza nadkola - widoczne toto będzie na zdjęciach jak uda się wrzucić). Pominę fakt że (tutaj mój największy żal do mnie) nie odebrałem wcześniej auta jak zauważyłem co się zaczyna dziać, jednak wierzyłem że mówiąc człowiekowi który podobno ma 24lata doświadczenia z blacharką, uda się jakoś wybrnąć z zaistniałej sytuacji. Rzeczywistość była jak się okazało zupełnie inna i było już tylko gorzej.

Zdjęcia z wizyty w dniu 14.07.2012 postaram się jakoś wrzucić, to sami zobaczycie jak można "pięknie" zrujnować auto. Jedyne co mi się ostało to błotniki (przód i tył), przedni grill, uszkodzona maska i fartuchy. Na resztę nie mam zbytnio co patrzeć, bo to nie to co być powinno...

Teraz mam do szanownych forumowiczów prośbę, albowiem nadal chce mieć DKW i wiem że nie będzie to oryginał (choć w pewnym sensie będzie jak każda dekawka ;) ) to chcę nim kiedyś wyjechać na ulice i się tego nie wstydzić.

Zatem jeśli macie wymiary podszybia, ściany działowej, półki na zbiornik lub ogólnie większości samochodu. Albo macie może jakieś oryginalne blachy (głównie ściana działowa ze wspomnianą półką) z których można by ściągnąć wymiary lub też odkupić/pożyczyć byłbym wielce wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

Albo macie jakieś pomysły jak z tego wybrnąć? Przyznaje że rozpatruję już wykonanie jakiegoś prototypu dla wojska (kupiłem książkę o historii marki i czekam aż dojdzie, wtedy zobaczę jakie pole manewru będę miał.) za co przepraszam ludzi dla których powrót do oryginału jest najważniejszy, jednak w mojej sytuacji nie mam do czego wracać, a podpalić szkoda.

Jakby nie patrzeć... Dekawka przeżyła wojnę, przeżyła komunizm, ale polskiego blacharza już nie przeżyła...

Oto zdjęcia o których mówiłem:
Proponuję zwrócić na poziom uszkodzeń oraz ogólny wygląd karoserii.
1. Podczas wywożenia do blacharza:
http://imageshack.us/photo/my-images/72/1000855kb.jpg/
2. Podczas wywożenia do blacharza:
http://imageshack.us/photo/my-images/528/1000856c.jpg/
3. Oto co zastałem pod 2-ch latach
http://imageshack.us/photo/my-images/23/1002080a.jpg
4.Widok na maskę i spasowanie z atrapą
http://imageshack.us/photo/my-images/213/1002082y.jpg/
5. To jest podszybie.
http://imageshack.us/photo/my-images/689/1002084n.jpg/
6. Nowa blacha z prawej strony przy fartuchu (strona pasażera)
http://imageshack.us/photo/my-images/545/1002086j.jpg/
7. Widać jak tylna częśc błotnika opada poza samochód
http://imageshack.us/photo/my-images/72/1002087.jpg/
8. Widok na tył, reperowany...
http://imageshack.us/photo/my-images/641/1002088c.jpg/
9. Część podłogi i konstrukcja drzwi.
http://imageshack.us/photo/my-images/18/1002090v.jpg/
10. Poziom spasowania błotnika z karoserią, widać ślady cięcia czort wie po co? Ładnie były spasowane w oryginale.
http://imageshack.us/photo/my-images/861/1002092.jpg/
11. Wystający drugi błotnik, mimo że podczas wywozu nie wystawały
http://imageshack.us/photo/my-images/220/1002093n.jpg/
12. Nowe drzwi kierowcy wraz z nową ścianą działową, "profesjonalnie" wykonane, bez luzów....
http://imageshack.us/photo/my-images/715/1002094x.jpg/
13. Podszybie od strony kierowcy
http://imageshack.us/photo/my-images/7/1002096w.jpg/
14. Ściana działowa, wraz z dorobioną półką na zbiornik paliwa.
http://imageshack.us/photo/my-images/26/1002097w.jpg

ps. Sorry za jakość, większe mogę przesłać w jakiś inny sposób.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2012, 12:33 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
No szkoda....
wydaje mi się, że w którym kierunku byś nie poszedł i tak to wymaga poprawy - a powrót do oryginału to chyba najlepsze wyjście pomimo obecnych perypetii. Tych samochodów obitych blachą chyba nie było tak dużo jak zwykłych - i tu szkoda by było tego egzemplarza. Wszystkie potrzebne wymiary mogę rozrysować, a i pewnie oryginalne cześci czy blachy można spokojnie dostać i to w rozsądnej cenie.
Jak coś to mam błotniki, boczne blachy i atrapę chyba f5 lub starsza (trochę dziwna, kiedyś wrzucę foto by stwierdzić z czego to jest) na zbyciu - wszystkiego się będę pozbywał jak zrobię blacharkę swojego.


Azun pisze:
bowiem jak się okazało oryginały wywiezione zostały na złom.

Dla mnie to szok, że ktoś wywalił blachy na złom.....tym bardziej osoba dorabiająca części
tu części dorobione również do F8 - zderzaki http://www.gerardhardcore.com/fashion/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2012, 13:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję za odpowiedź.
Wiem że obojętne jaki kierunek obiorę to wymaga popraw. Ale do oryginału jako takiego, jaki być powinien, będzie ciężko wrócić. Niestety ale będzie to już zwykła kopia :( choć na oryginalnej ramie z błotnikami i silnikiem...
Co do zderzaków - są one dorabiane z moich oryginałów. I tylko te zderzaki dorabia do F8 i nic więcej. I oby więcej części nie robił!

Co do błotników mam na szczęście (Chwała Bogom) w dobrym stanie i ich nie ruszał. Atrapę również.
W masce mam porobione dziurki bo "aby spasować maskę z atrapą i czymś co zwał podszybiem przyłapywał spawami" przez co porobił w niej dziurki... Ot taki to fachowiec.

Najbardziej bym prosił o rozrysowanie ściany przedniej, tam gdzie leżał zbiornik, maska, całe podszybie i dodatkowo wymiary podłogi do LuxCabrio. Bo patrząc na szybko (już nerwowo nie wyrabiałem) zauważyłem nieprawidłowości.

Będę informował w miarę na bieżąco jak się sprawy mają...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2012, 18:49 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
To rzeczywiście hardcore ...

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY