Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:03

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 31 stycznia 2010, 21:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Cóż rozebrałem skrzynię biegów i zobaczyłem że zębatka pierwszego biegu jest jakby to powiedzieć, trochę bardziej wyeksploatowana niż być powinna (patrz, bardziej zaokrąglona). Czy lepiej wymienić ją na "nową"? Czy się nie martwić i jeździć dalej ?

A jeśli wymienić to gdzie proponujecie i do ilu się opłaca ?

Oto zdjęcia :

Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2010, 23:07 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Trudno jest jednoznacznie powiedzieć jak będzie się zachowywała skrzynia biegów podczas eksploatacji pojazdu.
Zużycie zębatek jest klasyczne - widziałem takie wielokrotnie. Dobrze jest wymienić cały kpl. zębatek. Nie praktykuje się wymiany samej choinki.
Takie zębatki są dorabiane współcześnie, znajdziesz je chociażby na http://www.ebay.de ale od razu ostrzegam - kosztują sporo.

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2010, 17:37 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak jak mówi Gregory, cześci są dość drogie - za granica pomiędzy 250 - 380 Euro.
Tutaj np. za 340 Euro (+ przesyłka) http://www.dkwklose.de/bilder/F8-Schaltsatz.jpg

Reszta cześci http://www.dkwklose.de/english/teile/ge ... iebe-teile

Jeżeli pojazd się przemieszcza i w czasie jazdy nie wyrzuca biegów, to trzymałbym sie wersji, że to jest do wytrzymania. (w miedzyczasie szukając firmy, która potrafi dorobić takie elementy.)

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2010, 19:42 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Tak jak pisze SBG nie wymieniałbym zębatek jeżeli pojazd jedzie, biegi wchodzą i nie wyskakują.
Ale jest jeden problem: skrzynię masz rozkręconą, a samochód w rozsypce ;)
Taką próbę najlepiej dokonać na samochodzie.
Ewentualne późniejsze/ponowne rozkręcenie nie powinno stanowić większego problemu ...

Azun:
Spróbuj wyszkiełkować silnik i skrzynie biegów. Brudny silnik w odrestaurowanym samochodzie to porażka :!:

Zobacz czy nie masz pękniętej/uszkodzonej łapy/mocowania ramy. To częsty objaw zmęczenia życiem szczególnie w F7kach.

Nie próbuj wybijać młotkiem łożysk osadzonych w karterach skrzyni. Taką czynność (o ile to możliwe) wykonuje się za pomocą prasy (bardzo delikatnie).
Łatwo jest uszkodzić kartery/korpusy, a trudno jest dostać nowe/kolejne. Czasem delikatnie podgrzewam (palnikiem) okolice gniazda.
Wtedy jeszcze łatwiej wychodzą łożyska. :o

Pamiętaj, że nie jestem zawodowym mechanikiem, a jedynie hobbystą. Piszę co wiem i myślę na ten temat.
Nie biorę jakiejkolwiek odpowiedzialności za porady. Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej zapytaj profesjonalnego mechanika.

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2010, 21:56 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
SBG pisze:
Tak jak mówi Gregory, cześci są dość drogie - za granica pomiędzy 250 - 380 Euro.
Tutaj np. za 340 Euro (+ przesyłka) http://www.dkwklose.de/bilder/F8-Schaltsatz.jpg


Myślę tak sobie: gdybyśmy zlecili wytoczenie kilku choinek byłoby pewnie taniej? Bo jak skrzynia będzie rozebrana to tą cześć należałoby wymienić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2010, 04:04 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Czy ktoś próbował założyć choinkę z silnika P70 do DKW F7?

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2010, 15:25 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
http://cgi.ebay.de/Getriebeschalteinhei ... 3cb2223a54

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2010, 20:51 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
I na tym się nie skończy :(
Ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że części są współzamienne pomiędzy F8 i P70 (przełożenia skrzyni biegów są te same 1- 3,44
2-1,69 , 3-1,00 R- 4,73)

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2010, 20:28 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Nie jest zalecane mieszanie różnie zużytych kół zębatych i "choinki".
Auto jechać będzie. Ale nie wiem jak się będzie zachowywać tak złożona skrzynia (głośna praca, problemy z przełączaniem biegów, inne) ?
Jak się nie ma co się lubi ... to i tak się pewnie zamontuje różne zębatki.
Tutaj chętnie zapraszam Pana Aleksandra (Auda) do wypowiedzenia się.
:?:

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2011, 18:55 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 17 marca 2010, 16:50
Posty: 29
Słusznie zauważył kolega Gregory, że nie wskazane jest mieszanie używanych elementów z różnych skrzyń biegów. Na ogół najbardziej zużyty jest pierwszy bieg.Jeśli choinka jest w nienajgorszym stanie, to ewentualnie można założyć nową zębatkę.Znam kolegę Klose, który handluje na e-bayu i myślę, że mógłbym komuś potrzebującemu załatwić nowy zestaw taniej przynajmniej o koszty wysyłki i przelewu do Niemiec, co w sumie pewnie kosztuje ponad 20 Euro.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY