Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:29

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21 maja 2010, 09:00 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Witam po długiej przerwie.
Jako iż prace nad renowacją stanęły w miejscu z powodu braku czasu i zbierania materiałów. Postanowiłem zadać pytanie, bowiem jest kwestia dla mnie dziwna mianowicie:

Czemu w Dekawkach były kluczyki do klamek tylko od strony pasażera? A od strony kierowcy nie było żadnego?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2010, 23:23 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Z tego co wiem (mogę się mylić) klucz do drzwi był jedynie po stronie kierowcy.

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2010, 10:58 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
Tak, kluczyk był po stronie kierowcy, drzwi pasażera zamykało się ręcznie od środka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2010, 08:46 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 17 marca 2010, 16:50
Posty: 29
Niestety koledzy się mylą co do klamki z zamkiem.Otóż we wszystkich dekawkach klamka na kluczyk występowała z PRAWEJ strony, czyli od pasażera.Dotyczy to też innych marek z grupy Auto Union. Są różne teorie dlaczego tak było.Jedna mówi o tym, że trzeba było być dżentelmenem..., a druga. że chodziło o bezpieczeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu.Jako ciekawostkę podam, że takie samo rozwiązanie mam przy swojej Syrence 102...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2010, 23:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 10:24
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Cóż, koncepcję dżentelmenów brałem pod uwagę. Jednak osobiście wydaje mi się iż jest to błąd. Bowiem dżentelmen wychodząc z samochodu mógł zatrzasnąć drzwi (chyba że w ogóle nie było opcji zamykania od strony kierowcy), zatem jedyną możliwością byłoby otwieranie od strony pasażera. Zatem będąc dżentelmenem najpierw otwierało się drzwi kobiecie, która potem powinna otworzyć drzwi kierowcy... lub przed wpuszczeniem kobiety, samemu przecisnąć się i otworzyć sobie drzwi, co byłoby fopa wobec konwenansów. O możliwości zatrzaśnięcia samochodu z kluczykiem w stacyjce już wspomniałem... Chyba że należało wsiadać od strony pasażera, ale wtedy to już akrobacje i gimnastyka.
Osobiście wiem iż Niemcy byli przygotowani na zabezpieczanie pojazdów, przynajmniej tak mam z Zundapp'ach, gdzie były fabrycznie blokady na kierownicę. Zatem aż tak bardzo nie utrudniali by sobie życia.
Możliwe iż patrzę na życie w inny sposób i wydaje mi się to dziwne.

Jak ktoś ma lepszą koncepcję z chęcią wysłucham :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2010, 01:11 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
W moim egzemplarzu zamek na kluczyk znajduje się po stronie kierowcy. Od strony pasażera go nie ma.
Zamki są zardzewiałe i nie ruszane od lat. Jak wiadomo Dekawki często były przerabiane lub usprawniane.
Zamek z kluczykiem po stronie pasażera wydaje mi się mało praktyczny.

Dodam, że katalog części faktycznie podaje, że klamka z zamkiem znajduje się po prawej stronie (czytaj pasażera).
I jest to wyraźnie zaznaczone! Tutaj kolega Auda może mieć rację.

:?:

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2011, 20:12 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 12 listopada 2011, 10:21
Posty: 21
kOLEGA Auda ma rację,wszystkie auta z Autounion i Zwickau,też pierwsze trabanty a szczególnie AWZ P70 także miały klucz tylko z prawej strony.jEST TO BARDZO PRAKTYCZNE rozwiązanie,które na codzień sprawdziłem w swojej petce. Zamykam na zatrzaqsk swoje drzwi(kierowcy), obchodzę auto i zamykam kluczem prawe drzwi.Nie ma chyba nic piękniejszego jak ta czynność. Humor satyra, ostatnio uczyłem młodszego(20 lat) syna jak się jeździ naszą petką. Stanął przy lewych drzwiach i mówi: Tato, tu nie ma zamka. A ja mówię szukaj z drugiej strony , hehehe.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY