Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 29 marca 2024, 09:14

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09 grudnia 2010, 23:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Wiem, że w USA od paru dziesiątek lat nie rejestrują 2-suwów.
Ciekawe jakie są przepisy dla 2-suwów staruszków i przez co jest to spowodowane?
Czy znak ktoś konkretnie szczegóły tego procederu i dlaczego tak tam jest?
Za bardzo smrodzą?

Ciekawe jak by się tak chciało zabrać zarejestrowany w Polsce motocykl do Stanów i tam jeździć, czy był by dopuszczony do ruchu?
Wiem, że tylko trzeba w Stanach wykupić ubezpieczenie bo Europejskie jest niewystarczające.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2010, 12:14 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Myślę,że dzieje się to za sprawą EPA (The U.S. Environmental Protection Agency (EPA)- Agencji Ochrony Środowiska USA), która stopniowo zaostrza regulacje w zakresie emisji spalin. W Europie dla nowych pojazdów obecnie obowiązuja normy Euro 5, a dla motocykli Euro 3 (jednak jest tendencja zmierzająca do wyrównania tych wymagań z samochodami - zgłoszono propozycję wprowadzenia EURO 4 w 2012, Euro 5 - 2015).

EPA w USA wprowadza kolejne etapy ograniczenia emisji spalin w m.in. w motocyklach.
i tak np. dla motocykli w klasie pojemności III (280 cc i wyżej ) sprzedawanych (nowych) USA
norma emisji węglowodorów + wielotlenków azotu i tlenku węgla wynosi:
Klasa Lata prod. HC+NOx (g/km) CO (g/km)
Klasa 1 2006–2009 1.4 12.0
KLasa 2 2010 i później 0.8 12.0

Z kolei motocykle w klasie I i II (50 cc –169 cc i 170 cc–279 cc) posiadają następujące ograniczenie emisji:
Rok modelowy HC (g/km) CO (g/km)
2006 i później 1.0 12.0

Tutaj link do dokumentu ogólnego (ENG) - co robi EPA i odpowiedź na parę pytań ogólnych http://www.epa.gov/OMS/regs/nonroad/2002/f02045.pdf
A tutaj szczegółowe dokumenty (ENG) na stronie agencji http://www.epa.gov/otaq/recveh.htm dotyczące przedmiotowych regulacji.

Co do użytkowania motocykla zarejestrowanego w Europie masz rację, potrzebne jest ubezpieczenie:
- tymczasowe (Temporary U.S./Canada Motorcycle Insurance)
- i zielona karta dla "zagranicznych " motocykli (Foreign Motorcycle “Green Card” Insurance)

Ale czy nie lepiej wypożyczyć motocykl na miejscu (nie masz kosztów transportu do USA/ ubezpieczenia/ kłopotu z serwisem?

Pozdrawiam

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2010, 00:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Już się wszystkiego dowiedziałem, tu jest link do strony o eksporcie Trabantów do USA http://trabantusa.art.officelive.com/Im ... bants.aspx
Nie we wszystkich stanach w USA jest ten przepis że nie można zarejestrować dwusuwy,
w niedziele mój przyjaciel rozmawiał ze swoim szwagrem Amerykaninem i wypytał się go
o wszystko na ten temat i np w New Hampshire nie ma problemu żeby zarejestrować dwusuwowy pojazd i nie koniecznie jako pojazd historyczny jak to się u nich nazywa.
Zapomniałem, że 3 lata temu do niego wysyłaliśmy Iża 49, którego malowałem. Motor był był u nas zarejestrowany
a my tylko załatwiliśmy w Polsce wszystkie potrzebne kwity na jego wysyłkę - o czym mi przypomniał mój przyjaciel.
Jeśli w danym stanie nie można zarejestrować takiego pojazdu to rejestruje się go w najbliższym stanie
w którym można tego dokonać i przerejestrowuję się już pojazd tam wcześniej zarejestrowany w stanie
w którym się mieszka a nie można go zarejestrować a można przerejestrować.

Co to wyjazdu do Stanów to tylko ze swoim motorem, taki mam cel jeździć tam na swoich maszynach, ale kiedy pojedziemy to nie wiem, z pewnością tez pójdziemy do roboty żeby sobie coś odłożyć bo mamy tam robote u znajomego Amerykanina polskiego pochodzenia.
Koszty wysyłki nie są takie drogie, jest to do przełknięcia.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY