Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 29 marca 2024, 05:48

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 07 listopada 2010, 15:49 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Silnik w DKW F7 ma 2 cylindry.

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 listopada 2010, 16:25 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
No to o 1/3 mniej roboty :D

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 listopada 2010, 18:09 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
;)

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 listopada 2010, 21:14 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Ciekaw jestem czy z częściami też jest taka ****nia jak i przy motocyklach?
Na szczęście ruscy kopiując DKW NZ 350-1 stworzyli motocykl Iż 350

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więc jest jeszcze jakaś alternatywa na części bardzo podobne a nie raz identyczne, co to gratów silnikowych to jest to to samo. Choć spotkałem się tez z takimi opiniami, że ruskie części z Iża 350 i 49 były lepiej wykonane nie niemieckie z DKW NZ 350-1 z racji pośpiechu produkcji pod koniec wojny. Ja jeżdżę na wszystkich oryginalnych częściach tylko oprócz tłoka, który jest współczesnej produkcji rosyjskiej. Ale unika wszelkich współczesnych replik typu tłoki, bo już raz miałem Ukraińskiej produkcji, który wyglądał jak by go ktoś tokarzowi z tokarki wydarł przed skonczeniem i wykonany z tandetnego i puchnącego stopu aluminium. Almotowskie Polskiej produkcji było bdb ale już ich nie produkują bp ponoć nie mieli zbytu, a to dziwne bo Izy w Polsce jeździ bardzo dużo.
Drugi silnik składam już wyłącznie na oryginalnych wszystkich częściach, jedynie nowe będą słowackie łożyska, nowe uszczelniacze i uszczelki.
poniżej silnik w trakcie rozbiórki, remont będę kontynuował na wiosnę z racji że ma nie ogrzewany garaż.

Obrazek

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2010, 02:34 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Tylko bez ****jnia.

Widzę, że karter silnika nie ma połamanych ograniczników (odlewów) od pół księżyca i sprężyny kopniaka co często było uszkodzone w silnikach polskiej produkcji np. SHL, WFM, itd.

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2010, 09:02 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co do tłoków - może spróbować tutaj http://www.almot.com.pl/ - swego czasu opisywał ją "Automobilista"

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2010, 14:10 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
No silnik jest w idealnym stanie tak więc to mnie bardzo cieszy. Bardzo często tez były po uszkadzane dekle od skrzyni biegów i bardzo często na allegro widziałem taki pospawane.
Także połamane żeberka na cylindrze nie są dla mnie problemem, w silniku który mam teraz w motocyklu włożony też mam naprawione połamane żeberka ale w tym silniku mam cylinder który był stosowany tylko na początku w DKW NZ 350-1 gdyż później były już stosowane cylindry bez zaślepek

Obrazek

Tak więc u mnie według daty produkcji już powinien być ten bez zaślepek.

Co do tłoków z Almotu to były w miarę OK, mówię w miarę gdyż miałem takie dwa i niestety się zawiodłem na nich.
Pierwszy z nich pękł mi kawałek

Obrazek

W drugim tłoku wypadły mi obydwa zabezpieczenie sworznia i porysował mi sworzeń cylinder, to aż cud że nie trafił w żadne z okien w cylindrze bo wtedy to mogło by rozwalić wał korbowy.
Po tej drugiej awarii gdy chciałem kupić nowy już Almot nie sprzedawał tłoków, więc musiałem kupić to co było dostępne. Wtedy trafiłem na najgorszy syf jaki tylko ktoś wykonał na Ukrainie ale o tym wcześniej pisałem.
Jeśli znów zaczęli robić tłoki to może kiedyś kupie kilka na zapas.
W tej chwili mam rosyjski tłok o nie narzekam na niego.
Polecam szukać starych oryginalnych tłoków i je przeszlifować i robić szlify pod ten co się ma a nie wg schematu remontowego. Warto też wydać trochę kasy na tulejowanie cylindra i założyć nominalny tłok a takich jest sporo tylko gorzej z cylindrami nominalnymi dlatego trzeba sobie taki zrobić.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2010, 18:39 
Offline
Super VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 listopada 2009, 00:23
Posty: 731
Tulejować można tylko jak zrobić kanały?

_________________
DKW F7 Meisterklasse '39, FIAT 600 '57, M11 '62, OSA '65

Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem, zmienię Ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny jak dawniej i będziesz działać sprawnie, znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2010, 20:50 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Na Allegro są firmy oferujące tulejowanie silników 2T
Cena takiej usługi to koło 350 zł z przesyłka w obie strony.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY