Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 29 marca 2024, 16:12

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 18:46 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 09 stycznia 2012, 20:35
Posty: 35
Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post. Marką DKW interesuję się od ... . Od zawsze. W latach siedemdziesiątych jeżdziłem na rajdy " weteranów szos " najpierw Fiatem Topolino, a pózniej DKW F-8 i P-70. Petką jeżdziłem też na co dzień. Również w zimie. Mój największy wyczyn z tamtych lat : pierwszy raz w życiu rozebrałem silnik i skrzynię dekawki, poskładałem, odbyłem próbną jazdę w okolicy ( ok. 30 km ). Wszystko działało, więc następnego dnia wyjechaliśmy na rajd do ... Zamościa. 600 km w jedną stronę.
Cieszy mnie że dekawki stały się znowu modne i poszukiwane.
Mam prośbę do kolegów, obeznanych w numeracjach ram F-8. Nie mogę dojść do ładu z moją DKW, a zanim zacznę renowację, muszę dokładnie wiedzieć, jaką wersję budować - Reichsklasse, czy Meisterklasse.
Numer ramy : 5132734 .
Pozdrawiam Wszystkich - Jacek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 19:35 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam
Stopień wiedzy i lata doświadczeń na naszym forum są zróźnicowane, ale za to wszyscy są fanami tej sympatycznej marki :)
Jeżeli chodzi o numer ramy - to pokuszę się o wstępną odpowiedź:
Numer X132734 wskazuje wg mojej wiedzy na DKW F8 wyprodukowane w 1939 r.
Natomiast nie niesie za sobą odpowiedzi auto miało zamontowany silnik 600ccm czy 700 ccm. Ramy oznaczone X127001 - X161819 były wyprodukowane w 1939 roku, ale montowano obie wersje silnikowe.
X na pocztątku 2 oznacza Reichsklasse, 3 Meisterklasse a 5 oznacza dla mnie auto z kierownicą z prawej strony "Rechtslenker" (na moją słabą znajomość niemieckiego :) )
Poproszę w takim razie o numer silnika
Tyle z mojej strony ....
I poprosimy o kilka fotek ...
Pozdrawiam

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 20:38 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 09 stycznia 2012, 20:35
Posty: 35
No właśnie, ta "5". Też byłem zdziwiony, jak się doczytałem, że to może być anglik :o Nic na to nie wskazuje, nic nie było przerabiane na lewostronną kierownicę. Numer wygląda na orginalny, wszystkie cyfry są takie same. Przy resorze nie widać żadnych śladów szlifowania. Według mnie powinna to być albo "2", albo "3".
Chyba, że znajdzie się jeszcze jakieś inne wyjaśnienie tego numeru. Silnik mógł byćwymieniany wiele razy. Ja miałem w aucie numer 1025395 o pojemności 700.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 20:50 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
Witaj,
przy numerach to kombinowano od wieków, nabić równo numery to nie jest wielki problem.
Może ktoś dostosował pojazd do papierów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 20:54 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
To prawda, silniki to bardziej ruchoma sprawa, ale w przypadku twojego motoru to seria o numerach 10000001 - 1025650 montowana była w DKW F8 z rokiem produkcji oznaczonym jako 1939/40 w modelu Meisterklasse - silnik CA 700 (czyli twój motor pochodzi z końcówki serii, Reichsklasse F8 z tego roku miała montowane silniki o numerach począwszy od 1030001 (700 szt.) Czyli jest duże prawdopodobieństwo, że silnik jest oryginalny, a przynajkmniej pokrywa się z serią ramy ...

Co do tej "5" to oznaczała o chyba również (mój niemiecki to porażka) " auta wykonane na eksport z wykonaniem odbiegającym od seryjnego"
Obrazek

Mogło to więc oznaczać np. że drewniana karoseria została pokryta blachą - na jednje z aukcji internetowych znalazłem opis" DKW F8, Baujahr ca.1939 ... Die Fahrgestellnummer lautet 5 170700,die 5 bedeutete Auslandswagen, in diesem Fall eine Holzkarosse mit Verblechung.,vor oder über den Krieg kam das Fahrzeug in die ehemalige Tschecheslowakei,einige Teile wie Vergaser (Fabrikat Sokov) Zündkerzen aber auch die irgendwann nachgerüsteteten Beleuchtungsteile sind dieser Fabrikation zuzuordnen.Das Fahrzeug ist komplett bis auf den Scheibenwischermotor und die Zeituhr.Das Armaturenbrett ist etwas beschädigt aber gut wieder herzurichten.Die Motorhaube ist natürlich auch dabei"

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 21:34 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 09 stycznia 2012, 20:35
Posty: 35
Mam jeszcze 2 pytania: czy silniki 600 i 700 miały jedną numerację, czy były dwie oddzielne ? drugie pytanie: czy była wersja przejściowa z Reichsklasse na Meisterklasse?
Co do pozostałych informacji - dużo mi pomogły. Numer ramy : będę się upierał, że on nie jest przebijany, ale chcę wyjaśnić tę "5".Te niemieckie wyrazy raczej rozumiem, ale zasięgnę języka u osoby lepiej znającej zwroty.
Zdjęcia - spróbuję coś znależć i zeskanować, bo robione analogiem. Aktualne porobię i pokażę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 22:09 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 09 stycznia 2012, 20:35
Posty: 35
Trochę przeanalizowałem Twój niemiecki tekst i chyba to rzeczywiście jest wersja eksportowa. Jeżeli silnik jest właściwy, a jest to 700, to chyba była wersja Meisterklasse.
Dzięki za wyjaśnienia. Jeżeli ktoś jeszcze może coś dopowiedzieć, to będę wdzięczny.
Jacek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 10 stycznia 2012, 22:10 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Silniki miały kolejną numerację, więc nie było 600 i 700 o tych samych numerach.
Dla DKW F8 z tego okresu wyglądało to nastepująco:
924001 - 928000 - CA 700 rok produkcji 1939 do Meisterklasse F8
941000- 950000 - C600 rok produkcji 1939 do Reichsklasse F8
1000001 - 1025650 CA 700 rok produkcji 1939/40 do Meisterklasse F8
1025651 - 1030000 CA 700 rok produkcji 1939/40 do Lieferwagen F8
1030001 - 1030700 C 600 rok produkcji 1939/40 do Reischklasse F8
1040001 - ... CA 700 rok produkcji 1940/42 do Meisterklasse F8
1045001 - 1050000 CA 700 rok produkcji 1940/41 do Lieferwagen F8
1150001 - 1150600 CA 700 rok produkcji 1941 do Lieferwagen F8
I to wszystko co mi wiadomo o silnikach do F8 z produkcji przedwojennej.
Co do numeru ramy ... DKW było eksportowane i karoserowane w wielu zakładach np. do Szwajcarii, Szwecji czy Australii.
Pozdrawiam

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 11 stycznia 2012, 20:08 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 09 stycznia 2012, 20:35
Posty: 35
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie informacje. Najważniejsze dla mnie jest, że silnik 700 cm pasuje do ramy, a z tego wynika, że ma być wersja Meisterklasse. Było by miło jeszcze znać wyposażenie, z jakim samochód opuścił fabrykę, malowanie, tapicerka, kto kupił jako pierwszy itd. ale to już chyba tylko marzenia. Pytań do Kolegów będę miał na pewno więcej, ale to póżniej. Na razie wiem, od czego zacząć. Chętnie pomogę innym w miarę posiadanej wiedzy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Przywitanie
Post: 11 stycznia 2012, 22:20 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2009, 16:36
Posty: 561
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawa trudna do ustalenia, ale może się poszczęści, niewiele osób ma to szczęście, że zna przeszłość auta ...

_________________
PKW DKW F7 '38, Damenfahrrad Wanderer'34, P.F.R.B Rekord '35, Herrenfahrrad Wanderer '40, Militärvelo Ordonnanzrad 05 '54, Damenfahrrad Vaterland '60, Faltrad ZZR Karat '71.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY