To prawda, silniki to bardziej ruchoma sprawa, ale w przypadku twojego motoru to seria o numerach 10000001 - 1025650 montowana była w DKW F8 z rokiem produkcji oznaczonym jako 1939/40 w modelu Meisterklasse - silnik CA 700 (czyli twój motor pochodzi z końcówki serii, Reichsklasse F8 z tego roku miała montowane silniki o numerach począwszy od 1030001 (700 szt.) Czyli jest duże prawdopodobieństwo, że silnik jest oryginalny, a przynajkmniej pokrywa się z serią ramy ...
Co do tej "5" to oznaczała o chyba również (mój niemiecki to porażka) " auta wykonane na eksport z wykonaniem odbiegającym od seryjnego"
Mogło to więc oznaczać np. że drewniana karoseria została pokryta blachą - na jednje z aukcji internetowych znalazłem opis" DKW F8, Baujahr ca.1939 ... Die Fahrgestellnummer lautet 5 170700,
die 5 bedeutete Auslandswagen, in diesem Fall eine Holzkarosse mit Verblechung.,vor oder über den Krieg kam das Fahrzeug in die ehemalige Tschecheslowakei,einige Teile wie Vergaser (Fabrikat Sokov) Zündkerzen aber auch die irgendwann nachgerüsteteten Beleuchtungsteile sind dieser Fabrikation zuzuordnen.Das Fahrzeug ist komplett bis auf den Scheibenwischermotor und die Zeituhr.Das Armaturenbrett ist etwas beschädigt aber gut wieder herzurichten.Die Motorhaube ist natürlich auch dabei"