Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:31

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 lutego 2011, 15:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Mnie się takie kiedyś marzyło Audi 80 B2 Coupe http://allegro.pl/audi-80-b2-coupe-napr ... 98816.html

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ale jak wcześniej pisałem to niepraktyczny samochód dla mnie w tym momencie, może kiedyś sobie zaszaleje i taką Quattro kupię.

Na razie to potrzebuję kupić chromowane nakładki na rant felg i kapsle na szpilki jak to było w Audi 80 B2, na szrotach i allegro ciężko na takie trafić.

Obrazek

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2011, 21:52 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 października 2009, 14:39
Posty: 329
Tu widać całkiem ciekawy okaz: http://moto.allegro.pl/audi-80-coupe-ospojlerowanie-kamei-dla-konesera-i1484265886.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2011, 14:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Jak na razie to wystarcza mi mój okaz w wersji B2, jeszcze jest za zimno żeby coś podłubać przy samochodzie, ale jak na razie jeździ się bez zarzutów.
Przymierzam się do odnowy skaju na tapicerce drzwi i na desce rozdzielczej.
Docelowo samochód będzie ciemno zielony z zielonym wnętrzem, a niestety skaj jest gdzieniegdzie już zniszczony lub popękany co zlecę znajomemu tapicerowi.
Jakiś czas temu udało mi się zakupić fabrycznie nową podsufitkę która nie była jeszcze nigdy zakładana.
Wczoraj ja wyczyściłem z kurzu i wszelkiego syfu, który z latami na niej się odkładał latami i wygląda i pachnie jak nówka z salonu.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2013, 13:14 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 28 maja 2013, 13:11
Posty: 3
Czy takie stunningowane auto nawaliło wam kiedyś w trasie? Ja ostatnio coś często korzystam z pomocy drogowej. Dlatego pytam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2013, 14:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
PiotrekW pisze:
Czy takie stunningowane auto nawaliło wam kiedyś w trasie? Ja ostatnio coś często korzystam z pomocy drogowej. Dlatego pytam.


Jak do tej pory odpukać w niezardzewiałą blachę nie, tego typu samochody są bardzo mało awaryjne i mimo swojego wieku moim zdaniem są bardziej trwałe niż nowe z salonu.

Dość dawno mnie tu nie był a trochę się zmieniło od tego czasu, bordowa Audi jednak nie zostanie poddana remontowi gdyż trafiła mi się taka sama tyle, że z 1983 roku, ale wszystko po kolei.
Moja historia z Audi 80 B2 zaczęła się ponad 20 la temu gdy mój ojciec kupił naszą pierwszą osiemdziesiątkę w 1993 roku. Było to niesamowita maszyna Audi 80 B2 Quattro 2,3L Turbo.

Obrazek

Gdy mój ojciec przesiadł się z Fiata 126p na Audi to musiał ruszać z dwójki gdyż za każdym razem jak próbował z jedynki to paliły się cztery gumy i ruszał z ostrym piskiem :D
Jak już opanował bestię to był naszym niezawodnym sprzętem aż do dnia sprzedaży, samochód sprzedaliśmy do Łańcuta, dostał ją jakiś gówniarz na osiemnastkę i niecały tydzień później zawiną ją na drzewie, jemu nic się nie stało bo jak auto wpadło do rowu to go wyrzuciło przez drzwi bo nie miał zapiętych pasów, niestety Audica dachem strzeliła w drzewo tak że przednia klapa spotkała się z tylną, jak znajdę wycinek z gazety to wkleję, że takie rzeczy się zdarzają.
Następna Audi jaką trafiła do nas zakupiona została w 1997 roku, po czyn na drugi rok została odremontowana i jeździła do sierpnia 2010 roku kiedy to zaczął szwankować mocno zużyty gaźnik. Jeszcze zimą 2011 roku okazyjnie kupiłem drugą osiemdziesiątkę jako dawczynię aby ratować moją i co się okazało ze dawca jest w lepszym stanie niż biorce i niestety trzeba było się pożegnać i poszła na cmentarz, chętnych na zakup nie było.
Nowym nabytkiem jeździło się bardzo dobrze, nigdy mnie nie zawiodła, choć narzekałem na skrzynię biegów od silnika 1,3L bo miał bardzo krótkie przełożenia.
Foto poniżej z dnia zakupu.

Obrazek

Od 2012 roku zacząłem przygotowywać się do remontu ale i zmiany koloru. Przez ten czas kompletowałem wszystkie chromowane listwy i dodatki gdyż taką wersje chciałem uzyskać w ostatecznym rozrachunku.
Gdy w 2013 roku był czas i kasa na remont okazało się, że przewyższy znacznie mój budżet, niestety czas zrobił swoje a poprzednie właściciel dbał jedynie o mechanikę, z blacharką było gorzej. Najbardziej zainfekowany przez metalojady okazał się bagażnik i progi a także przednie błotniki więc zapadła decyzja, że szukam lepszej sztuki i taka się trafiła w Dąbrowie Górniczej w bardzo rozsądnych pieniądzach.
A oto ona.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ale żeby nie było tak kolorowo ta także nie jest bez skazy i także jest nieco już zainfekowana zarazą metalorzerną :D

Tu wszystko w okolicy rudych bąbli trzyma się na lakierze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pamiątka po spotkaniu z Polonezem.

Obrazek

Obrazek

Przedni pas też pogryziony

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Moje szczęście w tym, że w tamtym roku kupiłem dwa przednie błotniki jeszcze do bordowej Audi i one trafiły na miejsce tych w zielonej.
Ze zdjęć wygląda jak by prawy był OK, ale pod spotem już nie jest OK :/
Tylny lewy było robiony ale jeszcze przez poprzedniego właściciela w Niemczech o czym mówił mi poprzedni właściciel od, którego kupiłem Audi, fuksem udało mi się kupić fabrycznie nowy oryginalny lewy tylny błotnik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oryginalna etykieta błotnika.
Obrazek
Od dwóch tygodni moja Audi jest u blacharza/lakiernika, wszystkie ogniska korozji zostały powycinane lub wypiaskowane i zabezpieczone antykorozyjnie. Progi, które były zabezpieczone pianką budowlaną zostały oczyszczone, wypiaskowane i zakonserwowane.
Także bagażnik, który oberwał od wcześniej wspomnianego Poloneza został wyprostowany gdyż tylny pas wygiął się w łuk i popękały spawy łączące tylny pas i błotnik co widać na powyższych zdjęciach i nieudolna ich naprawa.
Wszystkie nierówności blacharskie zostały powyciągane i wyszpachlowane. W poprzednia sobotę auto było już całe zapodkładowane i w tym momencie jest szlifowane pod lakier.
Także została wymieniona skrzynia 4-biegowa na 5-biegową.
Moja Audi będzie w kolorze ciepłej zieleni, także mam do niej zielone wnętrze czyli deska rozdzielcza, dolne panele pod deską i boczki.
Niestety nie udało mi się jeszcze zdobyć zielonych siedzeń i wykładziny więc na obecną chwilę będzie czarna wykładzina i szare grafitowe siedzenia z bordowej Audi.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2013, 21:31 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 06 sierpnia 2013, 07:36
Posty: 28
Lokalizacja: warszawa
super widzę że kolega też lubuje się audi tak jak ja, tylko ja klasę wyżej ( 100 c2), powodzenia w reanimacji

_________________
DKW F5 1935 , MIELE 98 1937 , Audi 100 c2 sedan 4door 1979, 2door 1979,avant 1981 , cabrio 1979


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2013, 12:10 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
avant1981 pisze:
super widzę że kolega też lubuje się audi tak jak ja, tylko ja klasę wyżej ( 100 c2), powodzenia w reanimacji


Pochwal się swoja Audicą, powiem Ci że teraz tego mało się widuje na drogach, więcej już na forach samochodów zabytkowych. Kiedyś Audi 100 C2 bardzo były lubiane przez taksówkarzy, teraz wyparły je nowsze modele serii A.

Wracając do mojej zielonki to nie było tak kolorowo prócz nowego lakieru.
Foty słabej jakości bo robione telefonem, ale zawsze lepsze to nić nic.

Obrazek

Obrazek

Samochód odebrałem parę dni później już częściowo poskładany aby móc poruszać się po drogach do dalszego składanie gdyż też w takim stanie przyjechało do blacharza.

Obrazek

Jeśli chodzi o dalsze prac remontowe to jestem niemal na półmetku ale tuż przed metą rzucono mi pod nogi kłody w postaci takiego gówna, że po wymianie skrzyni biegów z 4 na 5 nie mogę wrzucić biegu I i II, biegi III, IV, V i R wchodzą bezproblemowo. Przyczyna leży w samej dźwigni zmiany biegów i w popychaczu krzyżaka, który nie dosięga dostatecznie daleko gdyż rozsypały się dwa elementy po obu stronach krzyżaka.
Do szczęścia prócz skrzyni, która jest w sumie najważniejsza został do założenie full pakiet chrom (chromowane listwy dookoła auta mocowane na przetłoczeniu poniżej świateł, chrom na oknach i listwa pod drzwiami), malowanie felg i polerka lakieru, ale to dopiero jak już nieco stwardnieje za jakiś tydzień.

Także zająłem się przednimi panelami, oddarłem je od starej pokrzywionej i popękanej dykty, resztki dykty z lewej strony okleiny odczyściłem na mokro. Aby móc zieloną okleinę założyć na nowy panel oddarłem czarną okleinę z dobrego czarnego, która zeszła dużo łatowej jak zielona i w ten oto sposób mam już niemal gotowy element tyle, że niestety na zielonej okleinie skaj tuż pod szybą jest pęknięty. Jeśli uda mi się dobrać podobny kolor u tapicera to wymienię je na nowy, także i z tylu żeby nie było różnicy, a jeśli nie to skleję to na równo i będę polował na zielone panele w bardzo dobrym stanie.

Ze znalezieniem tego co się zużyło z biegiem lat nie było tak proste, moje odwiedziny w poszukiwaniu części zacząłem od wszystkim dobrze znanego mi skalpu z częściami, ale niestety tam panowie powiedzieli mi, że nie maja dostępu już do takich części, i tak po kolei odwiedzałem wszystkie sklepy z częściami do niemieckich samochodów z zerowym skutkiem.
Na samym końcu stwierdziłem, że ostatnim miejsce gdzie pojadę będzie serwis Audi w Rzeszowie i tam ku mojemu zdziwieniu elegancko ubrany pan pod krawatem przejrzał katalog części i schemat jaki mu pokazałem i znalazł części 38 i 39, które są po obu stronach krzyżaka i odpowiadają za wybieranie biegów.
Także wytłumaczył mi co mogło być przyczyną problemu z tymi częściami gdyż ich awaria wiąże się ze nieprawidłowo działający lub zużytym sprzęgłem i w bijaniem biegów na siłę, sprzęgło mam nowe ale tulejki są wyjebane na amen więc konieczne są nowe, za które zapłaciłem 42 zł.
Części będą w tym tygodniu gdyż nie ma ich na miejscu ale gdy tylko będą zostanę o tym powiadomiony telefonicznie, nie ma jak to szukać u źródła

Skrzynia zrobiona czyli to co najważniejsze
Podłogą została zakonserwowana chlorokauczukiem i wyklejone nowym wygłuszeniem.
Wymieniłem także starą osłonę kabli, która biegnie po lewej stronie podłogi na nową i puściłem dwa nowe kable, jeden do świateł przeciwmgłowych, których fabrycznie w Audi 80 B2 nie było a także kabel do anteny CB radia, która jest zamontowana w miejscu oryginalnej anteny radiowej, natomiast antenę radiową zastosowałem typu wewnętrznego, którą sprytnie ukryłem w podsufitce przed przednią szybą (działa bezproblemowa).
W sobotę planuję dokonać ostatecznego montażu wnętrza i chromowanej galanterii, oby tylko starczyło czasu i dnia.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2013, 23:17 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 06 sierpnia 2013, 07:36
Posty: 28
Lokalizacja: warszawa
nie zapomnij o wykręceniu blaszki oporowej przy lewarku , która blokowała wsteczny przy 4 biegowej skrzyni , ogranicza ona działanie dzwigni przy 5 biegowej skrzyni :D

_________________
DKW F5 1935 , MIELE 98 1937 , Audi 100 c2 sedan 4door 1979, 2door 1979,avant 1981 , cabrio 1979


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 października 2013, 12:23 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Biegi mam wszystkie ale bieg I i II aby wrzucić muszę nieznacznie wcisnąć lewarek w dół aby weszły, pozostałem wchodzą normalnie a V bieg dość niewyczuwalnie wchodzi ale także bez zgrzytów.

Jeśli możesz to powiedz mi o która blaszkę Ci chodzi?

Obrazek

Ja tego nie robiłem tylko mój mechanik więc nie wiem.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 października 2013, 18:29 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 06 sierpnia 2013, 07:36
Posty: 28
Lokalizacja: warszawa
blaszka nr 4 ona odpowiada własnie za to że musisz teraz lekko wciskać lewarek ,poprostu w autach z 5biegową skrzynią jej nie ma , zdemontuj i po sprawie ;)

_________________
DKW F5 1935 , MIELE 98 1937 , Audi 100 c2 sedan 4door 1979, 2door 1979,avant 1981 , cabrio 1979


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY