Forum miłośników - Auto Union - DKW - AUDI - HORCH - WANDERER oraz MERCEDES 170V

Auto Union - Samochody - DKW F5 F7 F8 - Audi - Wanderer - Horch - IFA oraz Mercedes 170V - Forum
Dzisiaj jest 29 marca 2024, 01:14

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 października 2013, 09:22 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
I to jest zaskakujące, że mechanik który od 30 lat grzebie przy autach nimieckich tego nie wiedział :?
Zdejmę osłonę tunelu skrzynie biegów i wykręcę tą blaszkę, dzięki wielkie za podpowiedź :D
Mam jeszcze problem czujnikiem biegu wstecznego, gdyż podczas cofanie nie zaświeca się światło wstecznego, być może w tej skrzynie czujnik jest zwalony albo coś niepodpięte jak trzeba.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2013, 15:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
U mnie nie ma części, która w katalogu jest jako nr 4, natomiast po wyjęciu części 4a biegi chodzą normalnie ale za to nie mam wstecznego biegu :cry:
No to teraz jest zagwostka co jest nie tak?
Co ciekawe nawet nie ma otworów w podstawie lewarka żeby tą część tam przekręcić :shock:

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2013, 19:19 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 06 sierpnia 2013, 07:36
Posty: 28
Lokalizacja: warszawa
bardzo ciekawa sytuacja , może musisz teraz pod spodem auta poluzować obejme nr 26 i ustawić na nowo biegi lub też w twoim modelu trzeba uciąć grzybek przy śrubie nr14

_________________
DKW F5 1935 , MIELE 98 1937 , Audi 100 c2 sedan 4door 1979, 2door 1979,avant 1981 , cabrio 1979


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2013, 23:38 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
OK, czyli na powrót montuję część 4a i trzeba poprawić ustawienie po przez poluzowanie części 26, to by coś mogło zmienić.
Natomiast skracanie śruby 14 u mnie nic nie da bo inaczej wygląda na schemacie a inna mam u siebie i raczej o nic nie zahacza z tego co zauważyłem, jutro wrzucę foty jak to u mnie wygląda, dziś było już za późno i nie chciało mi się wracać po aparat do domu.
To jest coś głupiego i aż tak prostego, że nie mogę tego zaczaić co to jest, bo skoro teraz biegi chodzą igła a nie ma wstecznego a jak jest część 4a to bigi I i II żeby wrzucić trzeba lewarek lekko wcisnąć a wsteczny jest jak trzeba to ma to coś wspólnego ta blacha z gumą 4a.
Ustawienie lewarka też wydaje mi się prawidłowe, czyli luz w swobodnym w ustawieniu lewarka wypada na wprost biegu III i IV, tak miałem przed tam i w poprzednich Audicach, zaczynam powoli żałować mojej decyzji założenia tej skrzyni :(

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 października 2013, 08:07 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 06 sierpnia 2013, 07:36
Posty: 28
Lokalizacja: warszawa
a czy na pewno śrubka 22 trafiła w zagłębienie w dzwigni wychodzącej ze skrzyni ? Może tutaj jest lekkie przesunięcie , nie poddawaj się tak łatwo , swego czasu też się z tym bawiłem i pamietam że potrzeba było wymontować blache oporową pod lewarkiem i na nowo wyregulować mechanizm pod autem przy skrzyni :)

_________________
DKW F5 1935 , MIELE 98 1937 , Audi 100 c2 sedan 4door 1979, 2door 1979,avant 1981 , cabrio 1979


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 października 2013, 10:39 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Założyłem z powrotem blaszkę 4a ale dopiero w czwartek będę miał możliwość u kolegi mechanika zajrzeć pod auto i być może uda nam się to skalibrować, może on jeszcze coś zobaczy w czym jest problem.
Dzięki wielkie za podpowiedzi, powiem Ci że na forum http://www.audi80.pl czy też na forum http://www.audipodkarpacie.pl ludzie wiedzę mają zerową w tym temacie albo nie chcę się nią podzielić, trudno powiedzieć może po prostu nikt się już nie zajmuje takimi zabytkami :-P

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2013, 01:08 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Są postępy ale jak to mówią, 2 kroki na przód jeden do tyłu.
Mówiłeś o skróceniu grzybków śruby 14, u mnie ich nie ma ale z części 19 poniżej śruby 14 wystają dwie blaszki, z lewej krótka i z prawe długa, która jest przyczyną tego że trzeba było wciskać lewarek w dół gdyż owa blaszka zahaczała o śrubę nr 6, która podtrzymuje część 4a.
W tej sytuacji przydatne było małe lusterko, w którym widziałem co dzieje się pod częścią 7, niestety nie miałem dziś możliwości przeszlifowania śruby i przykręciłem część 4a za jedną śrubę nieco pod kątem tak, że część 19 nie zahacza od 4a ale okazało się, że nie wrzucę biegu V, mam nadzieję, że gdy przeszlifuję śrubę i przykręcę 4a na równo wszystko już powinno wrócić do normalności, ale o tym jutro popołudniu.

Natomiast tak się prezentuje moja gablota w deszczowy dzień :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W między czasie umówiłem się z kolegą z forum http://www.audipodkarpacie.pl na polerkę, tak więc w mojej gestii zostało wykonanie poprawek lakierniczych a także zmatowienie lakieru, niestety tak się akurat składa, że ja sam jestem lakiernikiem ale niestety nie mam miejsca aby samemu polakierować swoje auto więc zleciłem to człowiekowi, który robił mi blacharkę, teraz tego żałuję :-(
Zawsze tak mawiam, jak chcesz żeby było zrobione dobrze, zrób to SAM!!!
W miedzy czasie do piaskowanie zawiozłem drugi komplet stalowych felg 13" (taki sam wzór jaki mam obecnie założone), które polakieruje wg oryginalnego wzoru na srebrny kolor i na to trafią nowe zimówki gdy zrobi się już zimno.
Te felgi co mam teraz założone również zostaną wypiaskowane i poczekają do przyszłego sezonu na nowe letnie opony, z bordowej Audi zabrałem inny wzór stalowych felg 13" a samochód sprzedaję na alufelgach 13", które są dla mnie tyle warte co nic.
Poprzedni właściciel zielonej Audi skompletował wszystkie chromowane kołpaki osłaniające śruby kół ale do szczęścia brakuje mi chromowanych ringów 13" zakładanych na rent felgi, jak by się komuś takie walały po garaż to chętnie takie przytulę :-D

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2013, 22:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
Kolejna regulacja i jest sukces, są wszystkie biegi ale jest jedno ale, przeszlifowałem tylną śrubę w części 4a i przykręciłem ją na równo i są wszystkie biegi ale co dziwne bieg wsteczny da się wrzucić bez wciskania co mnie dość mocno zdziwiło, ale przesadziłem z regulacją blaszki 27.
Popracuję już nad tym na spokojnie w sobotę po wszystkich świetnych.

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2013, 08:42 
Offline
Uczeń

Rejestracja: 06 sierpnia 2013, 07:36
Posty: 28
Lokalizacja: warszawa
gratuluję sukcesu , nie musisz nic poprawiać gdyz w modelach z 5 biegową skrzynią wstecznego nie trzeba wciskać do dołu aby go włączyć , wytrwałość to podstawa ;)

_________________
DKW F5 1935 , MIELE 98 1937 , Audi 100 c2 sedan 4door 1979, 2door 1979,avant 1981 , cabrio 1979


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2013, 12:09 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 listopada 2010, 10:40
Posty: 69
Lokalizacja: Jarosław/Rzeszów
avant1981 pisze:
nie musisz nic poprawiać gdyz w modelach z 5 biegową skrzynią wstecznego nie trzeba wciskać do dołu aby go włączyć)


No to Cie zaskoczę, bo jeszcze zanim zabrałem się ze poprawianie ustawień lewarka po mechaniku aby wrzucić wsteczny konieczne było wciśnięcie lewarka w dół i do tyłu aby bieg wszedł, także gdy odkręciłem blaszkę 4a wstecznego nie można było wrzucić a nawet nie dało się wcisnąć w dół lewarka, teraz wszystko działa, są wszystkie biegi a wsteczne właśnie tak zaczął wchodzić. Także gdy wcisnę lewarek w dół to też wsteczny wchodzi bez problemu ;-)

_________________
Obrazek
DKW NZ 350-1 1944
Audi 80 B2 1983 bjr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY